Przedszkole Niepubliczne "PROMYCZEK" funkcjonuje od 1992 roku i jest placówką o profilu ekologicznym. Przedszkole obejmuje nauczaniem, wychowaniem i opieką dzieci w wieku od 3 roku do 6 lat w godzinach od 6.30 do 17.00.
Przedszkole jest placówką przestrzenną, kolorową i nowoczesną. W budynku znajduje się osiem funkcjonalnych i estetycznie urządzonych sal, wyposażonych w najnowocześniejsze zabawki, pomoce dydaktyczne oraz atrakcyjne kąciki tematyczne dla dzieci. Przy każdej sali znajdują się nowoczesne łazienki, dostosowane do potrzeb małych dzieci. Ponadto dysponujemy scenkę teatralną, salami dydaktycznymi, które wykorzystywane są do zajęć dodatkowych oraz dwoma bogato wyposażonymi i przestrzennymi salami gimnastycznymi, w których dzieci uwielbiają spędzać czas. Wokół placówki usytuowany jest duży i zielony plac zabaw, wyposażony w atestowany i atrakcyjny sprzęt terenowy oraz ekologiczną ścieżkę dydaktyczną pod nazwą "Leśna ścieżka edukacyjna z ptasim zakątkiem".
Nasze przedszkole tworzy warunki edukacyjne dostosowane do rozwoju predyspozycji i cech wychowanka. Szczególną uwagę zwracamy na rozpoznawanie zainteresowań, uzdolnień i talentów, aby umożliwić każdemu dziecku jak najlepsze warunku rozwoju zarówno umysłowego, społeczno-moralnego, jak i fizycznego. Traktujemy dzieci podmiotowo i zapewniamy nauczanie, wychowanie i opiekę w warunkach akceptacji i pełnego bezpieczeństwa. W pracy pedagogicznej szczególną uwagę zwracamy na przekazywanie treści patriotycznych i obywatelskich.
Realizacja podstawy programowej odbywa się poprzez różnorodne i interesujące dla dzieci formy pracy z wykorzystaniem najnowocześniejszych pomocy dydaktycznych między innymi z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, która w prosty i ciekawy sposób umożliwia przyswajanie wiedzy. Sytuacje edukacyjne w przedszkolu prowadzone są metodami zadaniowymi i aktywizującymi, dzięki którym dzieci poprzez działanie stają się twórcze, uczą się pokonywać trudności, nabierają pewności siebie, jak również wzmacniają poczucie ważności i wartości. Służą temu również zabawy przy wykorzystaniu scenki teatralnej, które przygotowują dzieci do podjęcia nauki w szkole i zmniejszają stres przed wystąpieniami przed klasą.
Przedszkole pracuje w oparciu o własne programy i projekty edukacyjne, które umożliwiają naszej placówce na zdobywanie różnych nagród i certyfikatów. proponujemy zdrowy - ekologiczny tryb życia poprzez szerzenie wiedzy o zdrowiu i podejmowanie działań dla zdrowia, co jest naszym priorytetem. W związku z tym organizujemy różnorodne warsztaty żywieniowe, pogadanki, spotkania ze specjalistami, na które zapraszamy rodziców i współpracujące z nami placówki.
Ponadto przedszkole od wielu lat jest placówką, która rozwija w wychowankach i środowisku lokalnym postawy proekologiczne. Dzieci biorą udział w obserwacjach przyrodniczych, zabawach badawczych, eksperymentach prowadzonych zarówno w kącikach przyrodniczych zorganizowanych w salach, jak również w ogrodzie przedszkolnym i poza nim. Corocznie uczestniczymy w akcjach ekologicznych i zbiórkach (baterii, płyt CD, makulatury, kartonów, puszek, kartridży) organizowanych przez Urząd Miasta Bydgoszczy i Fundacje działające na rzecz ekologii. Te i inne działania przyczyniają się do zdobywanie przez nasze przedszkole prestiżowych nagród, wyróżnień i certyfikatów.
Ostatnim naszym osiągnięciem jest zdobycie po raz drugi certyfikatu Zielonej Flagi, który we wrześniu 2014r. przyznała nam Kapituła Programu Szkoły dla Ekorozwoju. Warto dodać, że w roku 2013 byliśmy jedną z dwóch placówek oświatowych w województwie Kujawsko — Pomorskim, która zdobyła tę ważną nagrodę świadczącą o szeroko zakrojonych działaniach na rzecz rozwoju zrównoważonego i ochrony środowiska.
Szeroko zakrojona współpraca z rodzicami i środowiskiem pozwala na aktywne uczestnictwo we wszystkich działaniach proponowanych przez przedszkole. Organizujemy cyklicznie dni otwarte, zajęcia pokazowe, warsztaty, prezentacje, pogadanki oraz festyny, na które zapraszani są rodzice i partnerzy. Jest to świetny sposób na przyjrzenie się pracy nauczycieli z dziećmi i obejrzenie efektów ich pracy. Rodzice mogą obserwować swoje dziecko jak funkcjonuje na tle grupy, jaką posiada wiedzę i umiejętności w zakresie realizowanej podstawy programowej.
Przedszkole jako pierwsze w Bydgoszczy zostało uhonorowane:
- Certyfikatem Lokalnego Centrum Aktywności Ekologicznej
- Międzynarodowym Certyfikatem Zielonej Flagi
przyznanym przez Fundację Partnerstwo dla Środowiska z siedzibą w Krakowie
- Zielonym Certyfikatem - przyznanym przez Fundację Ośrodka Edukacji Ekologicznej w Warszawie
Język angielski w przedszkolu
Przedszkole daje Państwu możliwość zapisania dziecka do grupy językowej, w której cztery razy w tygodniu przez trzy godziny zajęcia odbywają się jednocześnie w dwóch językach (polskim i angielskim). Każde dziecko ma w ciągu tygodnia kontakt z językiem angielskim. Intensywność zajęć anglojęzycznych i osłuchiwanie się z językiem obcym podczas zajęć i zabaw grupowych to elementy, które sprawią, że dzieci zaczną przyswajać język angielski w sposób dla siebie naturalny tak jak to się dzieje w przypadku języka ojczystego.
Zajęcia Smart Kids - rozwój inteligencji wielorakich z wykorzystaniem języka angielskiego dla dzieci 5-6 letnich
Zajęcia te umożliwiają dzieciom rozwijanie 8 rodzajów inteligencji wielorakich (językową, logiczno-matematyczną, wizualno-przestrzenną, muzyczną, cielesno-kinestetyczną, interpersonalną, społeczną i przyrodniczą). Uczestnictwo w zajęciach daje dzieciom możliwość wzmacniania świadomości, rozwijania mocnych stron i przygotowania do samodzielnego uczenia się w szkole.
Zajęcia prowadzone Metodą Dobrego Startu (Bon D`epart)
Założeniem Metody Dobrego startu (MDS) jest jednoczesne rozwijanie funkcji językowych, funkcji spostrzeżeniowych: wzrokowych, słuchowych, dotykowych, kinestetycznych (czucie ruchu) i motorycznych oraz współdziałania między tymi funkcjami (Bogdanowicz, 1985.)
Celem metody jest jednoczesne usprawnienie czynności analizatorów: słuchowego, wzrokowego, kinestetyczno-ruchowego, a także kształcenie lateralizacji i orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. Ćwiczenia te prowadzą do usprawnienia uwagi percepcji, pamięci, wyobraźni słuchowej i wzrokowej oraz motoryki i koordynacji wzrokowo-słuchowo-ruchowej.
Metoda ta kształci zdolność rozumienia i posługiwania się symbolami abstrakcyjnymi co ma szczególnie znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę szkolną, w tym czytanie, pisanie i liczenie
|